روش دم‌کردن قهوه ترک لیبارو

با این روش ساده و کمی دقت یک قهوه درجه یک خواهید داشت 
Layer 0
مرحله اول

ریختن آب سرد در قهوه‌جوش

به اندازه‌ای که می‌خواهید آب سرد در نظر بگیرید که بهتر است برای هر نفر یک فنجان باشد.

قهوه جوشِ پر از آب را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت گاز را ملایم رو به بالا زیاد کنید (فقط تا زمانی که آب به جوش آید).

Layer 1
مرحله دوم

ریختن قهوه در قهوه‌جوش

زیر گاز را ملایم تنظیم کنید و به ازای هر فنجان ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری پر و یا ۱ قاشق غذاخوری قهوه ترک اضافه کنید. پس از اضافه کردن قهوه آن را هم نزنید، اجازه بدهید تا قهوه خود در آب پخش و در سطح آب شناور شود، هم زدن آن در این مرحله ممکن است باعث گلوله گلوله شدن قهوه در آب شود.

Layer 2
مرحله سوم

ریختن شکر و هم زدن

بعد از ۱ تا ۲ دقیقه در صورت تمایل به قهوه خود شکر اضافه کنید اما آن را هم نزنید؛ در عوض کمی حرارت گاز را بیشتر کنید تا شکر به خوبی حل شود. ۳ تا ۴ دقیقه قهوه را با این حرارت رها کنید.

بعد از اینکه قهوه کمی حرارت دید و آب به اندازه کافی گرم شد، شکر حل می‌شود. حالا با قاشق چند بار قهوه را هم بزنید و سپس حرارت گاز را کم کنید. قاشق خود را از قهوه جوش خارج کنید تا به قهوه اجازه دهید کف‌دار شود. بعد از چند دقیقه کف روی قهوه را خواهد گرفت.

Layer 3
مرحله چهارم

دم‌کشیدن و آماده شدن قهوه

زمانی که اولین حباب را روی کف قهوه خود دیدید، حرارت را باز کمتر کنید و یا قهوه‌جوش خود را از حرارت مستقیم دور کنید، فراموش نکنید که قهوه نباید زیاد جوش بخورد. حباب‌های ریز روی کف قهوه کافی می‌باشد.

در این مرحله نباید چشم از قهوه بردارید. نگذارید قهوه به سرعت بجوشد و حرارت آن به قدری بالا برود که شروع به تند جوشیدن کند. بهتر است بدانید اگر قهوه سریع بجوشد، کف و طعم ناب آن را از دست خواهید داد.

هشدار! نکته درست کردن قهوه ترک خوب در این است که هرگز نگذارید قهوه با سرعت بجوشد، هر قدر غلظت کف قهوه شما بیشتر باشد طعم بهتری خواهد داشت.

هشدار! اگر حرارت قهوه زیاد شد و یا سر رفت، زیر گاز را خاموش کنید و یا قهوه‌جوش را از روی گاز بردارید.

Layer 4
مرحله پنجم

سرو قهوه

بعد از اینکه کف روی قهوه بالا آمد به آرامی کف قهوه را با قاشق بردارید و داخل فنجان قهوه‌خوری بریزید. دقت کنید که همه فنجان‌ها به یک اندازه کف داشته باشند.
در مرحله نهم دوباره قهوه‌جوش را روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه دیگر روی گاز بجوشد. و در نهایت فنجان خود را با قهوه پر کنید.

شما از چه روشی برای دم‌آوری قهوه ترک استفاده می‌کنید؟

قهوه ارمنی یا قهوه ترک

قهوه ترک نام دیگری دارد که شاید بیشتر برازنده آن باشد ؛ قهوه ارمنی. ارامنه قهوه در ظرفی بنام جذوه که دسته ای بلند دارد آماده می کنند . آسیاب قهوه ارمنی بسیار و نرم لطیف می‌باشد. نوع بودادن و جنس دانه قهوه در کیفیت نهایی بسیار اهمیت دارد . لیبارو براساس فرهنگ و ذائقه ارامنه  یکی از بهترین قهوه‌های ارامنه را تولید و به شما عرضه می‌کند.
لیبارو برای هر سلیقه‌ای قهوه‌ای مخصوص دارد

قهوه مناسب دستگاه خودتان را انتخاب کنید